Opdracht 2: kort reflectieverslag nav opdracht beschouwing en advies aan Platform Onderwijs2032

Reflectie:Mijn analyse en advies richting het platform waren voor mij verhelderend en gaven me meteen inspiratie om me in dit onderwerp te verdiepen. Ik probeer steeds de koppeling vanuit de theorie naar mijn school te maken.Maar zullen deze onderwerpen het team ook aanspreken? Zijn ze überhaupt al bezig met 2032? Dat is nog heel ver weg.Ze zijn meer intrinsiek gemotiveerd als we het over het onderwijs van 2015 tot pakweg 2019 hebben. Een schoolplan periode is nog te overzien.Toch horen we continue dat onze leerkrachten de kinderen van nu aan het voorbereiden zijn voor vakken die nu nu nog niet bestaan. Dat vraagt heel wat van onze professionals.Ik stimuleer dat ze nadenken over hun persoonlijke ontwikkeling, over de basiskennis en -vaardigheden, welke verdieping en verbreding we ze moeten aanbieden en natuurlijk het vakoverstijgend leren, waar we met unitonderwijs goed op weg zijn op KC Boschveld. Het starten van de PLG leergroep op mijn school vind ik een mooie vertaling van die signalen die ik uit mijn omgeving heb opgevangen en die ik samen met anderen probeer om te zetten naar de bovengenoemde actie van het vormen van een leergroep Educatief partnerschap.Strategisch een juiste zet om de samenwerking tussen professionals en de 70% allochtone ouders in ons Kindcentrum meer kracht bij te zetten.Tenslotte de 2 feedbackvragen:
  1. Heb ik de theorie in mijn beschouwing en advies voldoende weten te verbinden met mijn eigen schoolpraktijk?
  2. Ik beschrijf in mijn beschouwing 8 ontwikkelingsstadia die ik de afgelopen 4 jaar intensief heb doorlopen met het team . Zijn deze ontwikkelingen strategisch gezien de juiste geweest om de schoolcultuur in verandering te brengen?










Reacties

Populaire posts van deze blog

Organisatie inrichten Module 2e jaar MLE

Module mensen ontwikkelen

Samenvatting artikel The Ontario Leadership framework 2012(Inleiding)